Veelgestelde vragen

Op deze pagina vind je de antwoorden op veelgestelde vragen aan onze klantenservice. Mocht jouw vraag hier niet bij staan, neem dan contact met ons op en stuur een mail naar info@tuijnoptiek.nl.

Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Levering van betaalde webshopbestellingen geschiedt doorgaans binnen twee tot vijf werkdagen na ontvangst betaling. Wij streven ernaar jouw bestelling binnen twee werkdagen te verwerken. De verzending verloopt vervolgens via Post NL en duurt meestal één werkdag. In de meeste gevallen zul je jouw pakket dus binnen drie werkdagen ontvangen. Lees meer »   Lees meer.

Moet ik verzendkosten betalen?

Producten worden altijd aangetekend verzonden, behalve als de aard van het product dit niet toelaat. De kosten van een aangetekende verzending, die via Post NL verloopt, zijn € 2,95 per verzending (binnen Nederland) en €7,15 voor België en Duitsland. Kies je voor verzending onder rembours dan zijn de kosten €15,00.
 

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Bij de aankoop van producten in onze webshop heb je de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product.

Je kan jouw product(en) op twee verschillende manieren retourneren:
• Breng jouw artikelen terug naar een van onze winkels
• Stuur uw artikelen retour per post. Gebruik hiervoor dit retourformulier. Het retourformulier vindt u ook in uw bestelde pakket. 
 

Wat kost het als ik mijn bestelling wil retourneren? 

Alleen de kosten van de verzending zijn voor uw rekening. Het verzenden van een pakket via Post NL kost momenteel €6,95.
 

Wanneer krijg ik mijn aankoopbedrag terug?

Wanneer wij jouw geretourneerde pakket in goede staat ontvangen zullen wij dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.
 

Hebben jullie alle producten op voorraad?

Wij streven ernaar alleen producten aan te bieden die wij ook daadwerkelijk op voorraad hebben. Mocht dit onverhoopt toch niet het geval zijn terwijl je de bestelling al hebt geplaatst, zullen wij hierover contact met je opnemen. Wij kunnen in dat geval het product voor jou nabestellen bij de leverancier, een vervangend product aanbieden, of de bestelling annuleren.
 

Welke maat moet ik kiezen?

Lees hier alles over het kiezen van de juiste maat.
 

Welke betaalmethoden zijn er bij Eye Fashion mogelijk?

Betalingsmogelijkheden vooraf kunnen worden voldaan via iDeal, uw creditcard, (Visa, Mastercard, American Express) of bank/giro. Het aankoopbedrag kan ook na aflevering van het product onder rembours worden voldaan. Bestel je via rembours dan brengen wij hiervoor €15,- extra in rekening. 

Mijn  artikel is niet (meer) op voorraad. Kan ik dit bestellen?

Helaas kunnen wij voor klanten in onze webshop geen producten nabestellen. Hiervoor kan je wel terecht in één van onze winkels. Hier is de webshopkorting niet van toepassing. 

Waarom krijg ik in de webshop 15% korting op zonnebrillen, en in jullie winkels niet?

De kosten voor het onderhouden van een webshop zijn veel lager dan die van een winkel. Hierbij spelen o.a. huur, personeelskosten en verzekeringskosten een rol. Bovendien word je in de winkel geadviseerd door een deskundige medewerker en de zonnebril wordt afgepast op jouw gezicht. In de webshop betaal je daarentegen verzendkosten, die je in de winkel niet hoeft te betalen.